listetest =

FORSVARETS BEHOV - NÆRINGSLIVETS MULIGHETER

Næringslivets muligheter og Forsvarets behov er utgangspunktet for Forsvarskonferansen 2021.
Trøndelag ligger på landstoppen i Forsvarets kjøp av varer og tjenester. Opp mot 4 milliarder i forbruk (Trøndelag) årlig, åpner for mange muligheter for lokalt næringsliv. Forsvarskonferansen orienterer om mulighetene og veien inn til store muligheter for leveranser for trøndersk næringsliv.
Dato: 01.09.21
Tid:10.00-16.00
Sted: Clarion hotell Brattøra, Trondheim

Konferansier/moderator: Snorre Valen

PROGRAM FORSVARSKONFERANSEN 2021 INNLEDER
Å P N I N G Tore O. SandvikFylkesordfører Trøndelag
Del 1: 10.00 – 12.20
Nasjonal innleder
Hvilken betydning har Trøndelag i en sikkerhetspolitisk ramme. Hva kan det innebære av muligheter og utfordringer for regionen. Paal Sigurd Hilde, Førsteamanuensis, Institutt for forsvarsstudier
Forsvarets mål og virkemidler for samhandling og samarbeid med næringsliv og samfunn ellers.
– Ny langtidsplan for Forsvaret (Stortingsproposisjon 14S)
– Stortingsmelding 17, ny forsvarsindustristrategi?
Hvordan kan FoU-region Trøndelag bidra? Hva kan dette innebære for næringslivet i Trøndelag.
Arne Røksund, Departementsråd i Forsvarsdepartementet
L U N S J
Del 2: 12.20 – 13.35
«Pep talk» F-35! Oberstløytnant Martin «Tintin» Tesli